Skrócone oferty szkoleń na rok 2024/2025 uwzględniające kierunki realizacji polityki oświatowej MEiN, skierowane do szkół różnych typów (w tym szkolnictwa zawodowego i specjalnego), przedszkoli, szkół przy zakładach poprawczych, poradni psychologiczno-pedagogicznych i bibliotek pedagogicznych oraz kadry kierowniczej można pobrać z załączników u dołu strony.

 

Szkolenia zgodne z kierunkami realizacji polityki oświatowej państwa w roku szkolnym 2024/2025:

KIERUNEK 1. Edukacja prozdrowotna w szkole

  • Metody kształtowania postaw prozdrowotnych 
  • Edukacja pedagogiczna rodziców w zakresie kształtowania postaw prozdrowotnych ich dzieci

KIERUNEK 2. Szkoła miejscem edukacji obywatelskiej, kształtowania postaw społecznych i patriotycznych, odpowiedzialności za region i ojczyznę […]

  • Rola szkoły w budowaniu społeczeństwa obywatelskiego
  • Jak kształtować pożądane postawy społeczne i obywatelskie?
  • Jak nauczyć uczniów respektowania norm społecznych?
  • Wychowanie do wartości przez kształtowanie postaw
  • Istota i uwarunkowania skutecznego wychowania moralnego
  • Jak wychować mądrego, odpowiedzialnego i zaangażowanego człowieka?
  • Rola programu wychowawczo-profilaktycznego w kształtowaniu postaw
  • Nauczyciel jako etyczny wychowawca
  • Wspomaganie przez szkołę wychowawczej roli rodziny

KIERUNEK 3. Wspieranie dobrostanu dzieci i młodzieży, ich zdrowia psychicznego […]. Podnoszenie jakości edukacji włączającej i umiejętności pracy z zespołem zróżnicowanym

  • Kryzys emocjonalny dziecka – jak go rozpoznać i jak pomóc uczniowi w jego przezwyciężeniu
  • Stany lękowe i depresja wśród dzieci i młodzieży
  • Wsparcie ucznia w kryzysie emocjonalnym i psychicznym, czyli na czym polega istota pierwszej pomocy emocjonalnej
  • Rozpoznawanie symptomów przemocy emocjonalnej i psychicznej i sposoby reagowania na nią
  • Dobrostan psychiczny, czyli jak rozwijać inteligencję emocjonalną ucznia
  • Organizacja i udzielanie pomocy psychologiczno-pedagogicznej
  • Rola pracy wychowawczo-profilaktycznej w budowaniu odporności psychicznej ucznia
  • Metodyka konstruowania scenariuszy zajęć wychowawczo-profilaktycznych
  • Zakres edukacji pedagogicznej rodziców w budowaniu systemu wsparcia psychicznego ucznia
  • Praca z uczniem z zaburzeniami odżywiania
  • Praca z uczniem z chorobą afektywną dwubiegunową
  • Trudne zachowania seksualne uczniów
  • Jak rozpoznać ucznia uzdolnionego i pracować z nim?
  • Indywidualizacja pracy nauczyciela, czyli jak zwiększać responsywność nauczyciela i afordancję szkoły
  • Profilaktyka uzależnień od środków psychoaktywnych
  • Uzależnienia behawioralne
  • Praca z uczniem ze specjalnymi potrzebami:
    • Uczeń z padaczką
    • Uczeń z cukrzycą
    • Uczeń z afazją
    • Uczeń z niedosłuchem
    • Uczeń ze spektrum autyzmu
    • Uczeń z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim i umiarkowanym
  • Praca z uczniem z orzeczeniem o potrzebie kształcenia specjalnego. IPE
  • Integracja sensoryczna
  • Praca z dzieckiem z zaburzeniami zachowania / niedostosowaniem społecznym

KIERUNEK 4. Wspieranie rozwoju umiejętności cyfrowych uczniów i nauczycieli, ze szczególnym uwzględnieniem bezpiecznego poruszania się w sieci […]

  • Sztuczna inteligencja. Jak wykorzystać ją w szkole i uchronić uczniów przed negatywnymi konsekwencjami?
  • Program graficzny Canva w edukacji szkolnej
  • Nowoczesny nauczyciel i jego narzędzia TIK
  • Bezpieczeństwo w sieci, czyli jak zapobiegać cyberprzemocy
  • Narzędzia cyfrowe w sprawdzaniu osiągnięć uczniów
  • Walory Zintegrowanej Platformy Edukacyjnej w nauczaniu na różnych poziomach edukacji

KIERUNEK 5. Kształtowanie myślenia analitycznego poprzez interdyscyplinarne podejście do nauczania […]

  • Rozwijanie samodzielności, innowacyjności i kreatywności uczniów
  • Jak pytać, by rozwijać u uczniów umiejętność krytycznego myślenia?
  • Interdyscyplinarny projekt edukacyjny jako metoda kształtowania umiejętności myślenia analitycznego
  • Jak rozwijać myślenie matematyczne na różnych przedmiotach?

KIERUNEK 7. Praca z uczniem z doświadczeniem migracyjnym, w tym w zakresie nauczania języka polskiego jako języka obcego.

  • Wsparcie ucznia z doświadczeniem migracyjnym
  • Nauczanie języka polskiego jako obcego i drugiego

Organizacja i prowadzenie doradztwa zawodowego zgodnie z przepisami prawa

 

Formy doskonalenia zawodowego:

1. Ciekawa forma budowania partnerstwa z rodzicami, a w szczególności formułowania jego zasad w uspołecznionym procesie z udziałem dyrektora placówki, nauczycieli i przedstawicieli rodziców. Składa się z trzech etapów:

  • Krótkie warsztaty dla nauczycieli (1,5 godz.): Budowanie partnerstwa z rodzicami
  • Krótkie warszataty dla rodziców - przedstawicieli wszystkich klas (1,5 godz.): Budowanie partnerstwa ze szkołą/przedszkolem
  • Moderowany proces budowania zasad współpracy w oparciu o propozycje wypracowane przez obie strony w czasie warsztatów (1 godz.)

2. Roczne wspomaganie placówki w jej procesowym rozwoju, obejmujące:

  • Przeprowadzenie warsztatu diagnostyczno-rozwojowego pozwalającego na rozpoznanie rzeczywistych potrzeb placówki
  • Określenie celów, wslaźników sukcesu, zaplanowanie działań rozwojowych placówki w Rocznym Planie Działań
  • Wspomaganie w procesie wdrażania zaplanowanych działań
  • Wspomaganie w procesie oceny efektów, formułowania wniosków i rekomendacji do dalszego rozwoju

3. Szkolenia połączone z obserwacją zajęć z udziałem obserwatora zewnętrznego w zakresie:

  • Kształtowania kompetencji kluczowych uczniów
  • Motywowania uczniów do rozwoju
  • Pobudzania uczniów do samodzielności i kreatywności

4. Sieć współpracy i samokształcenia dla oświatowej kadry kierowniczej: Dyrektor - skuteczny przywódca w dobie zmiany

5. Proponowane sieci współpracy i samokształcenia dla nauczycieli:

  • Standardy ochrony małoletnich przed przemocą
  • Nowoczesny nauczyciel i jego narzędzia cyfrowe
  • Budowanie partnerstwa z rodzicami
  • Skuteczna współpraca w zespole nauczycielskim
  • Ocenianie jako podstawowe narzedzie budowania motywacji wewnętrznej
  • Kształtowanie kreatywności i myślenia krytycznego
  • Wsparcie ucznia w kryzysie emocjonalnym i psychicznym

6. Szkolenia/warsztaty dla nauczycieli i kadry kierowniczej w placówkach oświatowych (miejscu pracy nauczycieli) lub w ośrodkach szkoleniowych na terenie całego kraju

7. Akademia menedżera - roczne szkolenia dyrektorów placówek oświatowych w gminie/powiecie porzedzone diagnozą potrzeb edukacyjnych w tematach zawartych w ofercie dla kadry kierowniczej

8. Kurs języka angielskiego dla początkujących i średniozaawansowanych

 

Prelekcje dla wychowawców z udziałem rodziców uczniów:

  • Czy znasz swoje dziecko?
  • Jak wspomagać dziecko w rozwoju?
  • Jak mówić, żeby dziecko słuchało – jak słuchać, by chciało mówić?
  • Udział rodziców w planowaniu szkolnej kariery dziecka?
  • Co o procesie kształcenia wiedzieć należy?
  • Jak wspomagać dziecko w okresie dojrzewania?
  • Zagrożenia cywilizacyjne. Jak ustrzec przed nimi swoje dziecko?
  • Jak wspomagać dziecko z Zespołem Aspergera?
  • Jak odróżnic problemy okresu dojrzewania od zaburzeń emocjonalnych dziecka?

 

Warsztaty dla uczniów klas VII i VIII szkół podstawowych i klas pierwszych szkół ponadgimnazjalnych:

  • Planowanie własnego rozwoju, czyli jak osiągnąć sukces?
  • Jak poznać samego siebie?
  • Jak radzić sobie z własnymi emocjami?
  • Autoprezentacja, czyli jak cię widzą, tak cię piszą
  • Jak budować pozytywne relacje z innymi?
  • Jak rozwiązywać różne problemy życiowe?

 

Nasze publikacje:

  • Kubiczek B.: Nauczyciel jako etyczny wychowawca. SCE EDUKATOR, Sosnowiec 2021.
  • Kubiczek B.: Teoretyczne podstawy procesu komunikacji interpersonalnej [w:] Komunikacja w resocjalizacji. Redakcja naukowa M. Filipowicz i J. Latały. Wydawnictwo KUL, Lublin 2019.
  • Kubiczek B.: Rola szkoły w kształtowaniu kompetencji społecznych i obywatelskich [w:] Na drodze do wyjaśnienia problemów politycznych. Redakcja naukowa A. Czyż i S. Kubasa. Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego, Katowice 2018.
  • Kubiczek B.: Sztuka oceniania. Motywowanie uczniów do rozwoju. Wyd. NOWIK, Opole 2018.
  • Kubiczek B.: Sztuka zarządzania oświatą. Przywództwo i zarządzanie. Teoria i praktyka. Wyd. NOWIK, Opole 2016.

 

Aby zgłosić chęć udziału w wybranym szkoleniu, proszę zadzwonić, wysłać maila lub wypełnić i wysłać formularz zgłoszeniowy.

 

 

Dokumenty do pobrania:

Załączniki:
Pobierz plik (Szkolenia dla kadry kierowniczej.pdf)Szkolenia dla kadry kierowniczej[z dnia 28 lipca 2024 r.]331 kB
Pobierz plik (Szkolenia dla szkół ogólnodostępnych różnych typów.pdf)Szkolenia dla szkół różnych typów[z dnia 28 lipca 2024 r.]343 kB
Pobierz plik (Szkolenia dla przedszkoli.pdf)Szkolenia dla przedszkoli[z dnia 28 lipca 2024 r.]336 kB
Pobierz plik (Szkolenia dla szkół specjalnych.pdf)Szkolenia dla szkół specjalnych[z dnia 28 lipca 2024 r.]340 kB
Pobierz plik (Szkolenia dla poradni psychologiczno-pedagogicznych.pdf)Szkolenia dla poradni psychologiczno-pedagogicznych[z dnia 28 lipca 2024 r.]342 kB
Pobierz plik (Szkolenia dla bibliotek pedagogicznych.pdf)Szkolenia dla bibliotek pedagogicznych[z dnia 28 lipca 2024 r.]337 kB
Pobierz plik (Szkolenia dla zakładów poprawczych.pdf)Szkolenia dla szkół przy zakładach karnych i poprawczych[z dnia 28 lipca 2024 r.]342 kB

Możliwe jest również zamawianie szkoleń o innej tematyce dostosowanej do potrzeb szkoły. W razie konieczności uzgodnienia szczegółów zachęcamy do kontaktu.

CECHUJE NAS

sce edukator dlaczego my Kompleksowość
działań
i elastyczność
sce edukator dlaczego my Otwartość
na potrzeby
klienta
sce edukator dlaczego my Wysoka
jakość
oferowanych
usług
sce edukator dlaczego my Równość szans
w dostępie do
oferty
sce edukator oferta
REFERENCJE &
REKOMENDACJE
sprawdź nas
sce edukator oferta
ZAPISZ SIĘ NA
SZKOLENIE
wypełnij formularz

Sosnowieckie Centrum Edukacyjne
"EDUKATOR"
ul. Zielonogórska 51/26
41-218 Sosnowiec
NIP: 644-145-84-06
REGON: 276715570

Copyright©2017 SCE edukator | Wszelkie prawa zastrzeżone.