Proponowana tematyka:
-
Skuteczny przywódca (lider) Open or Close
Treści szkolenia:
- Proces kierowania – istota i uwarunkowania zewnętrzne i wewnętrzne
- Etapy procesu kierowania z uwzględnieniem planowania strategicznego i teorii kompleksowego zarządzania jakością
- Czynniki warunkujące efektywność procesu kierowniczego
- Style podwładnych – strategie kierownicze. Typy kierownictwa
- Cechy, umiejętności i zachowania efektywnych kierowników
- Wyznaczniki kobiecego podwładnych męskiego stylu kierowania
Efekty szkolenia:
Po szkoleniu uczestnicy będą znali istotę, etapy i uwarunkowania procesu kierowania oraz posiądą umiejętność: planowania, organizowania, kontrolowania efektów pracy, a także przewodzenia podwładnym z zastosowaniem strategii kierowania adekwatnych do ich zachowań.
-
Motywowanie podwładnych Open or Close
Treści szkolenia:
- Przewodzenie zespołowi pracowniczemu jako najważniejszy i najtrudniejszy problem kierownictwa
- Style kierowania z uwzględnieniem zadań firmy i czynnika ludzkiego
- Kierowanie oparte na władzy i kierowanie oparte na autorytecie szefa
- Umiejętność wywierania wpływu na innych
- Strategie i metody pozytywnego wzmacniania a manipulacja
- Formalne i nieformalne metody motywowania i wspierania podwładnych
Efekty szkolenia:
Po szkoleniu uczestnicy posiądą umiejętność pozytywnego wzmacniania i wywierania wpływu na podwładnych z wykorzystaniem formalnych i nieformalnych strategii motywowania i wspierania podwładnych.
-
Budowanie autorytetu Open or Close
Treści szkolenia:
- Władza a autorytet. Typy autorytetu
- Zarządzanie oparte na władzy – charakterystyka zachowań i ich skutki
- Zarządzanie oparte na autorytecie przywódcy – charakterystyka zachowań i ich skutki
- Czynniki warunkujące budowanie i umacnianie autorytetu
- Kategorie zachowań, w jakich przejawia się autorytet szefa
- Procedura budowania autorytetu
Efekty szkolenia:
Po szkoleniu uczestnicy posiądą umiejętność pozytywnego wzmacniania i wywierania wpływu na podwładnych z wykorzystaniem formalnych i nieformalnych strategii motywowania i wspierania podwładnych.
-
Delegowanie uprawnień Open or Close
Treści szkolenia:
- Delegowanie uprawnień jako metoda prowadząca do kierownictwa uczestniczącego
- Korzyści płynące z delegowania władzy
- Diagnoza zasobów intelektualnych kadry jako podstawa przydzielania uprawnień
- Zasady delegowania uprawnień
- Procedura skutecznego delegowania władzy
Efekty szkolenia:
Po szkoleniu uczestnicy posiądą umiejętność zwiększania uczestnictwa podwładnych w zarządzaniu firmą poprzez delegowanie uprawnień stosownie do ich umiejętności zawodowych.
-
Sztuka gospodarowania czasem Open or Close
Treści szkolenia:
- Prakseologiczne zasady sprawnej i efektywnej pracy
- Planowanie zadań
- Hierarchia ważności i pilności zadań
- Planowanie czasu z uwzględnieniem zadaniowego systemu pracy
- Delegowanie uprawnień jako metoda prowadząca do kierownictwa uczestniczącego
- Korzyści płynące z delegowania władzy
- Diagnoza zasobów intelektualnych kadry jako podstawa przydzielania uprawnień
- Zasady delegowania uprawnień
- Procedura skutecznego delegowania władzy
Efekty szkolenia:
Po szkoleniu uczestnicy posiądą umiejętność zwiększania uczestnictwa i odpowiedzialności podwładnych w zarządzaniu firmą poprzez delegowanie uprawnień stosownie do ich umiejętności zawodowych.
-
Planowanie strategiczne i operacyjne Open or Close
Treści szkolenia:
- Proces kierowania – istota, etapy i ich uwarunkowania
- Planowanie jako podstawa rozwoju firmy
- Różne podejścia do planowania
- Rola planowania długo- i krótkoterminowego w zarządzaniu firmą
- Planowanie kierunków rozwoju (misja, wizja) firmy
- Określanie priorytetów
- Planowanie krótkoterminowe (operacyjne). Przydział zadań
Efekty szkolenia:
Po szkoleniu uczestnicy posiądą umiejętność określania kierunków rozwoju firmy, planowania strategicznego i operacyjnego, formułowania wizji i misji firmy.
-
Zarządzanie jakością Open or Close
Treści szkolenia:
- Zarządzanie jakością jako metoda rozwoju firmy
- Założenia i zasady TQM (kompleksowego zarządzania jakością)
- Audyt wewnętrzny i zewnętrzny – rola i zakres
- Procedura badania jakości
- Diagnoza, monitoring i ewaluacja jako narzędzia oceny jakości
- Zasady konstruowania kwestionariuszy ankiet i wywiadu
- Programy naprawcze
Efekty szkolenia:
Po szkoleniu uczestnicy posiądą umiejętność określania planowania kontroli wewnętrznej z uwzględnieniem celów strategicznych i krótkoterminowych, wykorzystywania narzędzi pomiaru i konstruowania kwestionariuszy ankiet i wywiadu.
-
Kierowanie zmianami Open or Close
Treści szkolenia:
- Cel i istota zmian w organizacji. Makro- i mikrozmiany
- Model zmiany
- Emocjonalne reakcje ludzi w sytuacji zmiany
- Przyczyny i formy oporu wobec zmian
- Strategie przezwyciężania oporu
- Planowanie i wdrażanie zmian
- Prawidłowości i uwarunkowania procesu zmiany
Efekty szkolenia:
Po szkoleniu uczestnicy posiądą umiejętność kierowania zmianami mikrosystemowym, a w szczególności: planowania i implementacji zmiany, rozpoznawania i przezwyciężania oporu ludzi wobec zmian, stosowania adekwatnych strategii.
-
Zarządzanie zasobami ludzkimi Open or Close
Treści szkolenia:
- Organizacja jako zespół ludzi. Budowanie klimatu zaufania i współpracy
- Zachowania podwładnych w relacji z szefem – prawidłowości i uwarunkowania
- Metody wywierania wpływu na podwładnych
- Zasady organizacji pracy podwładnych
- Przewodzenie zespołowi – rola i funkcje lidera
- Lider transakcyjny i transformacyjny – efekty działania
- Organizacja doskonalenia podwładnych
- Metody motywowania podwładnych
Efekty szkolenia:
Po szkoleniu uczestnicy posiądą umiejętność kierowania zespołem ludzkim, a w szczególności: diagnozowania zasobów ludzkich i organizowania pracy z ich wykorzystaniem, skutecznego przewodzenia zespołowi, doskonalenia zespołu i wspierania w realizacji zadań.
-
Sztuka karania i zwalniania pracowników Open or Close
Treści szkolenia:
- Jak motywować opornych stosując kary?
- Kara jako narzędzie dyscyplinowania podwładnych
- Metody formalnego i nieformalnego karania pracowników
- Jak wyciągać konsekwencje nie tracąc „ludzkiej twarzy”?
- Procedura informowania pracowników o zastosowaniu kary i zwalniania ich
Efekty szkolenia:
Po szkoleniu uczestnicy posiądą umiejętność profesjonalnego informowania o zastosowaniu kary lub zwolnieniu pracownika.