Proponowana tematyka:
-
Komunikowanie interpersonalne w miejscu pracy Open or Close
Treści szkolenia:
- Istota i prawidłowości procesu komunikowania się między ludźmi
- Jak mówić, żeby nas słuchano – jak słuchać, żeby do nas mówiono? Techniki aktywnego słuchania
- Język kobiet – język mężczyzn. Różnice w zachowaniach kobiet i mężczyzn w miejscu pracy
- Zasady komunikowania w pracy. Najczęściej popełniane błędy i ich konsekwencje
Efekty szkolenia:
Po szkoleniu uczestnicy będą znali zasady poprawnej komunikacji interpersonalnej z uwzględnieniem sytuacji pracy oraz posiądą umiejętność posługiwania się nimi z uwzględnieniem różnic w komunikowaniu się kobiet i mężczyzn.
-
Rozwiązywanie problemów i konfliktów Open or Close
Treści szkolenia:
- Pojęcie konfliktu i jego cechy
- Źródła konfliktów
- Tradycyjne i nowoczesne podejście do konfliktu w miejscu pracy
- Metody rozwiązywania konfliktów
- Strategia dwóch zwycięzców
Efekty szkolenia:
Po szkoleniu uczestnicy będą znali uwarunkowania i źródła konfliktów w miejscu pracy, posiądą umiejętność diagnozowania ich przyczyn oraz doboru i stosowania adekwatnych metod rozwiązywania.
-
Sztuka prowadzenia negocjacji Open or Close
Treści szkolenia:
- Negocjacje, mediacje, arbitraż jako metody rozwiązywania problemów i konfliktów w miejscu pracy
- Istota negocjacji, mediacji i arbitrażu
- Zasady prowadzenia negocjacji
- Kompromis i konsensus jako efekt negocjacji
- Błędy, jakich nie należy popełniać
Efekty szkolenia:
Po szkoleniu uczestnicy będą znali różnice między negocjacjami, mediacjami i arbitrażem, między kompromisem a konsensusem oraz zasady poprawnej negocjacji, a ponadto posiądą umiejętność wykorzystania poznanej wiedzy w rozwiązywaniu problemów i konfliktów w miejscu pracy.
-
Budowanie zespołu pracowniczego Open or Close
Treści szkolenia:
- Współpraca jako podstawa efektywności działań organizacji. Uwarunkowania współpracy i korzyści z niej płynące
- Proces rozwoju grupowego
- Różnice między grupą a zespołem. Cechy zespołu
- Budowanie zespołu pracowniczego – czynniki integrujące i dezintegrujące zespół
- Role pełnione w grupie i ich znaczenie dla rozwoju organizacji
- Rola i funkcje formalnego i nieformalnego lidera zespołu
Efekty szkolenia:
Po szkoleniu uczestnicy będą znali istotę procesu rozwoju grupy, role w niej pełnione oraz posiądą umiejętność integrowania zespołu pracowniczego i kształtowania stosunków międzyludzkich w zespole sprzyjających współpracy.